Oto ulotki i plakaty, które możesz samodzielnie wydrukować na najprostszej drukarce i wykorzystać do promocji ekonomicznego palenia w domowych kotłach w twojej okolicy. By nie narobić się na darmo, przeczytaj poniższe luźne zalecenia co do tego kiedy i jak warto stosować ulotki, wynikające z naszych dotychczasowych doświadczeń.
Poniższe ulotki i plakaty można śmiało i dowolnie wykorzystywać, zarówno w gotowej formie jak i modyfikować wedle potrzeby albo montować własne z dostępnych grafik. Nie trzeba pytać za każdym razem, czy wolno – przecież nie wiszą tutaj dla ozdoby, ale żeby ich używać!
Plakat o czystszym paleniu
Plakat A2 ma jedynie zaprezentować ogólną ideę, nie zawiera wielu szczegółowych informacji. Można też go użyć w charakterze ulotki na pojedynczej stronie w mniejszych formatach.
Pobierz plakat w PDF
Ulotka: cztery strony A5
Ulotka zawiera dokładny opis kilku metod palenia oraz rodzajów kotłów. Układ stron to: 2-3-4-1, co powinno dać sensowną kolejność przy wydruku w domowych warunkach (dwustronnie, dwie strony na arkusz poziomo) i złożeniu kartki A4 na pół.
Pobierz ulotkę 4 x A5 w PDF
Jak stosować ulotki i plakaty
Cokolwiek robisz, pamiętaj by nie zaśmiecać okolicy ani nie wieszać niczego na słupach latarń, przystankach itp. miejscach, które już i tak są wystarczająco oszpecone dzikimi reklamami, a przyklejony tam plakat powisi krótko, bo zostanie zerwany przez służby porządkowe lub zniszczy go pierwszy deszcz.
Możesz po prostu wydrukować trochę ulotek i roznieść je po okolicy. Ale nie oczekuj cudu, a nawet licz się z efektem bliskim zera. Ludzie mają zwyczaj wyrzucać ulotki bez czytania.
Ulotka powinna być jedynie dodatkiem do rozmowy z drugą osobą, w której wytłumaczysz o co tutaj chodzi, dlaczego to się opłaca i odpowiesz na jej pytania. Nie ma sensu „szczucie ulotką” kopcącego sąsiada. Jakkolwiek słusznie byłby on denerwujący, wpieraniem komuś swojej racji nie zmotywujesz go do zmiany nawyków. Sąsiad przestanie kopcić jeśli uwierzy, że zmieniając sposób palenia faktycznie zaoszczędzi. A przynajmniej motyw finansowy częściej działa od racji ekologicznych, zdrowotnych, nie mówiąc o „widzimisię” sąsiada.
Nie kop się z koniem. Pewnie bardzo chcesz „wyprostować” akurat tego sąsiada, który kopci w twoje okna, ale zmasowanymi atakami tego nie osiągniesz. Odpuść. Zamiast tracić na niego czas, przejdź się dwie ulice dalej i być może w czasie, jaki zszedłby ci na kopanie się z koniem, łatwo przekonasz kilka innych osób i za czas jakiś ten jeden kopcący sąsiad zacznie być wyjątkiem w okolicy.
Jak (chyba) najbardziej sensownie użyć ulotek i plakatów:
- Plakaty powieś w takich miejscach, gdzie będą miały szansę dłużej powisieć (zamykana gablotka z ogłoszeniami gminy czy parafii, lokalny sklep, tablice ogłoszeniowe)
- Ulotki najlepiej zostawić w przychodni, bibliotece czy niewielkim sklepie (który jest zarazem lokalnym centrum wymiany informacji). Niech zapas ulotek leży w zasięgu wzroku klientów oczekujących w kolejce, tak by zainteresowani mogli wziąć po jednej. Warto dogadać się z właścicielem, aby np. rozdawał klientom po ulotce, tłumacząc o co w tym chodzi. Dlatego na wstępie wskazane jest przekonanie właściciela sklepu do tego sposobu palenia 🙂